Jak kreować i dbać o wizerunek firmy
Wizerunek firmy to sprawa priorytetowa. Jest on rozpatrywany na wielu poziomach, jako element wieloskładnikowy. Chodzi o to, że składają się na niego różne aspekty funkcjonowania i organizacji przedsiębiorstwa. Natomiast cel tych działań jest jeden: pozytywne kształtowanie wizerunku w oczach otoczenia: klientów , partnerów biznesowych i konkurencji. Jest on uwzględniany w strategii firmy, jako ważny punkt pozwalający wyróżnić swój profil działania, markę, czyli oferowane produkty i usługi od tych jakie proponowane są przez konkurentów.
Polityka wizerunkowa przedsiębiorstwa powinna kształtować jego reputację i wspierać sprzedaż. Pozytywny wizerunek jest skarbem dla każdej firmy, bo to ona sprawia, że klient ma zaufanie do konkretnej marki, chętnie po nią sięga, jest jej wierny a to przekłada się na wartość firmy i jej zyski. Budowanie wizerunku firmy polega na wielu działaniach. Są one konieczne z punktu widzenia wymagań rynku. Między innymi promocja odgrywa tutaj dużą rolę. Dzięki niej nawet firmy oferujące mniej interesujące wyroby potrafią pozyskać klientów i zdobyć ich zaufanie.
Różne działania polegające na promowaniu firmy dążą właśnie do wyróżnienia jej wizerunku. Ale na wizerunek składają się jeszcze inne elementy. Zaliczają się do nich hasła, slogany a także sama nazwa przedsiębiorstwa oraz czynniki wynikające z identyfikacji wizualnej firmy. Chodzi między innymi o logo. Z kolei w ramach działań marketingowych wpływ na wizerunek firmy mają materiały reklamowe, interesujące i pomysłowe reklamy oraz wspomniana promocja. Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa polega na połączeniu wszystkich tych narzędzi, tak by przynosiły efekty poprzez wspólne oddziaływanie.
Ogromne znaczenie mają także sami pracownicy i ich zachowanie oraz to jak firma podchodzi do klientów. Powinna utrzymywać z nimi dobre relacje a dodatkowo dotrzymywać złożonych obietnic, bo to jest podwalina reputacji firmy. Także kampanie reklamowe mają ogromne znaczenie. Wraz z okresem działania podmiotu na rynku rodzi się jego obraz, powstaje on głównie w oczach klienta i to on jest najsurowszym sędzią.